پل ریلی تله زنگ با استفاده از تکنولوژی های نوین تکمیل شد
رئیس هیئت مدیره شرکت تکنیک از احداث و تکمیل پل تله زنگ در محور ریلی جنوب خبر داد و گفت: این پل پس از جنگ، با استفاده از تکنولوژی نوین احداث و تکمیل شد.
علی دهقان، رئیس هیئت مدیره شرکت تکنیک در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۴، برای نخستینبار اقدام به ساخت پل ریلی تله زنگ با استفاده از تکنولوژی صندوق بتنی کرد، گفت: این پل در شمال شرق اندیمشک در محور ریلی جنوب واقع شده که طی حمله عراق به ایران صدمه دیده بود؛ اما پس از جنگ شرکت تکنیک با استفاده از تکنولوژی نوین، آن را احداث و تکمیل کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت تکنیک خاطرنشان کرد: عکس این پل، به عنوان یک اثر ملی سالها در پشت بلیتهای قطار چاپ میشد و همچنین روسای جمهور در دولت های مختلف بارها بابت احداث این پل از مدیران شرکت قدردانی کردند.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه مبنی بر اولویتبخشی به صنعت حمل و نقل ریلی، تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم، مقرر شده بود که سهم ریل نسبت به سایر بخش های حمل و نقل افزایش پیدا کند و در راستای همین برنامه بود که ما اقدام به احداث مجموعهای جهت تولید خطوط ریلی ۳۰ تن کردیم.
دهقان با بیان اینکه اکثر خطوط ریلی کشورمان ۲۵ تنی هستند، تصریح کرد: به دلیل محدودیتهایی که به واسطه بار محوری در شبکه ریلی ایجاد شد، استفاده از خطوط ریلی ۳۰ تنی اهمیت خودش را از دست داد و به همین دلیل ما تولید این خطوط را متوقف کردیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت تکنیک خاطرنشان کرد: هماکنون عمده مشکل ما در صنعت حمل و نقل ریلی، مربوط به نقدینگی است. این مشکل زنجیرهای است و ما نیز به عنوان حلقهای از این زنجیره با مشکل نقدینگی مواجه هستیم.
به گفته وی، از دلایل کمبود نقدینگی در این حوزه، میتوان به هزینه سفر ارزان، مشکل نگهداری خط و … اشاره کرد.