یراق آلات قطارهای سریعالسیر برقی را شرکت مصپا طراحی و تولید کرده است
رئیس هیئت مدیره شرکت مصپا از طراحی و تولید یراق آلات قطارهای سریعالسیر برقی از سوی این شرکت خبر داد و گفت: پانتوگرافهای (شاخکهای برق رسان روی واگن) مترو و برخی از قطارهای برقی حومهای نیز از سوی این شرکت طراحی و ساخته میشوند.
علی اسماعیلی، رئیس هیئت مدیره شرکت مصپا (مهندسی صنعت پژوهان برق پارس) در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با بیان اینکه شرکت مصپا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده است، اظهار داشت: در ابتدا، عمده فعالیتهای این شرکت شامل طراحی و ساخت یراق آلات خطوط انتقال نیرو از ولتاژ ۶۳ تا ۷۶۵ کیلوولت، طراحی و ساخت کانکتور و یراق آلات پست های فشار قوی از ولتاژ ۶۳ تا ۷۶۵ ، طراحی و ساخت یراق آلات خطوط فیبر نوری بوده است.
وی با اشاره به شروع فعالیت این شرکت در صنعت حملونقل ریلی از سال ۱۳۹۰، عنوان کرد: این همکاری با طراحی و ساخت یراق آلات قطارهای سریعالسیر برقی در مسیر تهران – مشهد آغاز شد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: از جمله فعالیتهای این شرکت، میتوان به تولید قطعات با کیفیت پروژه ریلی تهران – کرج اشاره کرد که طی آن، این قطعات تولید و از طریق شرکت مپنا به شرکت مترو تحویل داده شده است.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از فعالیتهای این شرکت، مربوط به ساخت ترمز مترو و واگنهای مسافری است که در نتیجه آن، بخشی از دیسکهای ترمز مترو و شرکت واگن سازی از سوی این شرکت تولید میشود.
رئیس هیئت مدیره شرکت مصپا با بیان اینکه پانتوگرافهای (شاخکهای برق رسان روی واگن) مترو و برخی از قطارهای برقی حومهای از سوی این شرکت طراحی و ساخته میشوند، اظهار کرد: به تازگی، بخشی از این پانتوگرافها تحویل متروی تهران، اصفهان و شیراز شده است.
اسماعیلی با اشاره به خطوط ریلی مسیر پرند، تاکید کرد: این خطوط ریلی از سوی این شرکت احداث شد که طی آن، رئیس جمهور نیز از آن بازدید کرد. ضمن اینکه خط سوم مسیر مشهد نیز از سوی این شرکت در حال احداث است.
وی عنوان کرد: کارخانه این شرکت، هماکنون در شهرک صنعتی سپهر واقع در نظرآباد کرج است که مساحتی بیش از ۱۴ هزار متر مربع و سولهای به مساحت ۸ هزار متر مربع دارد که بیش از ۷۰ نفر در آن به فعالیت مشغول هستند.