شـرکت‌های ریلی

مدیرعامل شرکت فولاد ریل توس: تنوع بخشی به خدمات و پروژه‌های حمل در سال جدید دنبال خواهد شد

مدیرعامل شرکت فولاد ریل توس از تنوع بخشی به خدمات و پروژه‌های حمل، به فراخور ظرفیت موجود از سوی این شرکت در سال جدید خبر داد و تاکید کرد: موضوع بسیار مهمی که از سوی هیئت مدیره شرکت در حال پیگیری است، ورود به حوزه سرمایه گذاری در نیروی کشش شبکه ریلی است.

غلامرضا میلانلو، مدیرعامل شرکت فولاد ریل توس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با اشاره به ظرفیت کنونی لجستیک و حمل بار این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دارای ۴۲۰ دستگاه واگن لبه بلند ملکی است که در حمل محمولات معدنی و فله در سطح شبکه ریلی به کار گرفته شده است.

وی افزود: همچنین بنا بر تعهد شرکت در عمل به قراردادهای منعقده با مشتریان، این شرکت اقدام به اجاره ۳۵۰ دستگاه واگن لبه بلند و لبه کوتاه جهت حمل محمولات معدنی و محصولات فولادی کرده است، به طوری که در طول ۱۰ سال فعالیت شرکت، همواره کلیه واگن‌های تحت مالکیت در سیر بوده و در مسیرهای مختلف مورد درخواست صاحبان کالا فعالیت داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت فولاد ریل توس با اشاره به برنامه توسعه‌ای این شرکت در سال جدید، اظهار کرد: همواره بر آن هستیم که شرایط شرکت را بهبود داده و مزیت‌های رقابتی آن را در سطح شبکه ریلی ارتقا دهیم؛ چرا که در جا زدن و مسکوت ماندن موضوع توسعه، برای هر شرکتی صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

میلانلو عنوان کرد: طبق بررسی و تحلیل وضعیت صنعت حمل و نقل در کشور، موضوع افزایش تعداد ناوگان در سال جدید در دستور کار شرکت است. تنوع بخشی به خدمات و پروژه‌های حمل، به فراخور ظرفیت موجود نیز در سال جدید دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهمی که از سوی هیئت مدیره شرکت در حال پیگیری است و قطعا درصورت نهایی شدن سهم بالایی بر افزایش درآمد و سودآوری شرکت در سال آینده می‌گذارد؛ ورود به حوزه سرمایه گذاری در نیروی کشش شبکه ریلی است.

مدیرعامل شرکت فولاد ریل توس ضمن تاکید بر ضرورت تغییر و تحول در صنعت حمل و نقل ریلی در سال جدید، تصریح کرد: بهتر است به شرایط کشور در حوزه‌های مختلف نگاهی انداخته شود. مخصوصا در حوزه اقتصادی که بسیاری از کسب و کارها با کمبود منابع، تحریم، قوانین سخت گیرانه و ریاضتی و … دست و پنجه نرم می‌کنند. صنعت ریلی هم از این قضیه مستثنی نیست.

میلانلو اظهار کرد: شاید اصلی ترین مشکل حال حاضر صنعت ریلی کاهش رغبت سرمایه گذاری و نرخ پایین بازگشت سرمایه است. علاوه بر بحث کمبود منابع و موارد مرتبط با تکنولوژی، می‌توان گفت موانع و مشکلات زیادی از جنس نرم افزاری بوده و با انجام تغییرات مفید، شاهد مرتفع شدن آنها خواهیم بود.

وی عنوان کرد: به‌صورت خلاصه، معتقدم اهم موضوعاتی که نیازمند توجه جهت پیشرفت صنعت ریلی هستند شامل؛ تمرکز جدی بر تسهیل در سرمایه گذاری نیروی کشش و زیرساخت صنعت ریلی، ارائه راهکار موثر و اجرای آن در حوزه منابع انسانی از جمله: انگیزش و آموزش، چابک سازی راه آهن و شرکت‌های ذینفع بوسیله بهینه سازی فرآیندهای جاری و مکانیزه سازی، رفع مشکلات و موانع اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی، تجدید نظر در سیاست‌گذاری تعرفه‌ای و تسهیل و تسریع استفاده شرکت‌های خصوص از یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت در حوزه ریلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا