چطور آلمانیها رکورد درآمد ریلی را شکستند؟
انجمن صنعت راهآهن آلمان در گزارشی درباره عملکرد این صنعت، در سال مالی ۲۰۲۳ ، از رکورد شکنی بیسابقه درآمد ریلی در این کشور خبر داد.
به گزارش ریل نیوز به نقل از پایگاه خبری سایت زدمیرا، کل درآمد صنعت ریلی آلمان در این دوره به رقم بیسابقه ۱۴.۴ میلیارد یورو رسید که افزایش ۱۷ درصدی را نسبت به سال قبل نشان میدهد.
بر این اساس از این مقدار، سود حاصل از پروژههای آلمانی، ۹.۳ میلیارد یورو بوده و این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۲۲ ۱۰ میلیارد یورو بودهاست.
همچنین رقم پروژههای ریلی خارجی که آلمانیها برعهده گرفتند ۵.۱ میلیارد یورو بوده که این رقم در مقایسه با رقم ۳.۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۲، به دست آمدهاست.
بررسیها نشان میدهد که بیشترین درآمد راهآهن آلمان در مدت زمان یاد شده، در بخش سهام نورد (شامل قطعات) بوده که معادل ۱۰.۴ میلیارد یورو است. از این میزان، ۳.۹ میلیارد یورو از بازارهای خارجی فراهم شدهاست.
ارائه سفارشات در آلمان و خارج از کشور نیز رکورد بالایی داشته که معادل ۲۱.۵ میلیارد یورو بوده و رشد ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه خود داشتهاست.
از این میزان، بخش سهام نورد (شامل اجزا) ۱۵.۹ میلیارد یورو با رشد ۶۹.۹ درصد و بخش زیرساخت با ۵.۶ میلیارد یورو با رشد ۴۰ درصد را به خود اختصاص دادهاند.
در مورد پرتفوی سفارش در بازار داخلی، نیز در بخش سهام نورد ۹.۲ میلیارد یورو حاصل شده که در مقایسه با ۵.۴ میلیارد در سال ۲۰۲۲ افزایش خوبی را نشان میدهد .
همچنین بخش زیرساخت ۳.۶ میلیارد یورو در راهآهن آلمان در مقایسه با ۱.۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش بوده است.
با توجه به این آمارها، انجمن صنعت راهآهن آلمان رشد درآمدها ریلی در این کشور را نشانه افزایش توجه مقامات آلمانی به حمل و نقل ریلی ارزیابی کرده و بر این باورند که این میتوان همچنان با توجه بیشتر؛ سودآوری بیشتری را از این صنعت انتظار داشت.
آنها در عین حال، تاکید کردند که این صنعت نمیتواند فعالیتهای خود را برای بلندمدت برنامهریزی کند،چرا که مقامات این کشور هنوز در مورد اولویت هایشان در سیاست حمل و نقل تصمیم گیری نهایی را انجام ندادهاند.
از سوی دیگر این صنعت تحت تاثیر تورم و قیمت بالای انرژی قرار دارد، از این رو حل این چالشهامیتواند موجب بهره وری بالاتر در این صنعت شود.