راهآهن به دنبال نظارت الکترونیکی یکپارچه برای بهبود عملکرد

مشاور و سرپرست دفتر مدیر عامل و مدیریت عملکرد شرکت راهآهن گفت: بازرسی و نظارت برعملکرد در شرکت راهآهن به دلیل حساسیت و پیچیدگی فعالیتها در حوزه حملونقل ریلی نیازمند یک رویکرد منظم و چندجانبه است.
به گزارش ریل ایران، غلامحسین کریمی، در نشست با روسای گروه مدیریت عملکرد و بازرسی شرکت راهآهن با تاکید بر ضرورت تقویت و راهاندازی سیستم نظارت الکترونیکی یکپارچه و ایجاد سامانه جامع برای نظارت و ارزیابی در مدیریتهای مختلف شرکت افزود: این اقدامات در کنار یک مدیریت منسجم و اهتمام ویژه به شفافیت و پاسخگویی، میتواند به بهبود عملکرد و افزایش بهرهوری راهآهن کمک کند.
وی همچنین در خصوص برنامه های این دفتر برای سال آینده گفت: نظارت مستمر بر اجرای دقیق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در نظام اداری، نظارت بر اجرای قوانین مرتبط با ارتقاء سلامت نظام اداری و پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در حوزه های فنی و اجرایی، از جمله برنامههای سال آینده دفتر مدیریت بر عملکرد شرکت راه راه آهن خواهد بود.
مشاور و سرپرست دفتر مدیر عامل و مدیریت عملکرد راه آهن، نظارت بر شفاف سازی و استاندارد سازی فرایندهای اجرایی از طریق توسعه دولت الکترونیک، نظارت بر استقرار میز خدمت به ارباب رجوع بصورت الکترونیکی و حضوری، برنامهریزی و برگزاری دوره های آموزشی (عمومی و اختصاصی) و توانمندسازی مدیران و کارشناسان بویژه بازرسان و ارزیابان عملکرد را از دیگر برنامه های این دفتر برشمرد.
کریمی با اشاره به اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان در مجموعه راهآهن گفت: خروجی عملکرد کارکنان و خدمات مدیریت در بخش مسافری و باری شرکت راه آهن باید موجب رضایت مردم و فعالان اقتصادی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی در توسعه اقتصادی کشور شود.
در این نشست صمیمی روسای گروه مدیریت عملکرد و بازرسی، ضمن ارائه گزارش از عملکرد خود، مشکلات و چالشهای موجود را مورد بررسی قرار دادند.